2014-03-28

MITT VITRINSKÅP


Från att ha varit passé är vitrinskåpen omåttligt populära igen. Mitt ärvde jag av mamma och pappa. Jag är så glad över mitt vitrinskåp. Inte för att det plötsligt syns i alla inredningsmagasin igen utan för att det symboliserar mig, min familj och min barndom.   

Vi har ganska nyligen byggt färdigt vårt garage. Där får man i teorin plats med två bilar. Vi har alltså slagit till med ett dubbelgarage. Inte för att vi har två bilar utan för att vi har samlat på oss julpynt, påskpynt, krukor, verktyg och trädgårdsmöbler under åren som behöver plats. Vi får inte in någon bil i dubbelgaraget. Inte ens en cykel. 

Planen är att förflytta alla prylar från underdelen av vitrinskåpet till garaget där vi satt upp förvaringsmöjligheter. Vet inte om det är smartast att göra det före eller efter att vi städat garaget. Vet inte heller om vi ska göra det innan vi satt upp tavlorna på väggarna, eller skruvat fast hyllorna i hallen. Eller kanske det är smartast att ordna torkställ i tvättstugan innan det. Allra först kanske vi bör så gräs på vår tomt eftersom våren är här. Fast då måste vi ha byggt färdigt stödmuren.


Foto: Heads and Tails















Nu kom jag på prio ett. I tvättstugan ligger tio förpackningar gardiner som legat där sen i november. Vi skulle ha satt upp skenorna i taket innan jul eftersom det hade varit fint att ha gardiner när alla gäster skulle käka julskinka hos oss i år. Det hade också varit praktiskt att ha gardiner eftersom vi har panoramafönster ut mot gatan. Vi fick inte upp tygstyckena under de mörka vintermånaderna och vårt kök och vardagsrum har varit tittskåp för de som går förbi. Nu är ljuset här och fixar växthusvärme åt oss istället. Långt innan klockan ringer vaknar vi av att solen sticker oss i ögonen. Sovrummet har också fönster från golv till tak och de inköpta mörkläggningsgardinerna ligger i prydliga förpackningar i tvättstugan.

Den där röran i vitrinskåpet får nog vänta ett tag till. Vi har annat att göra. Först ska vi hämta barnen på förskolan och handla inför helgen. Sen måste vi laga mat, städa, komma ut i friska luften, äta näringsriktig mellis, tvätta, plocka och ge varandra lite sömn en helgmorgon var. Vårt hem får vara tittskåp och växthus ett par veckor till.

Läs om den andra sidan av myntet här.

Om du gillar det vi skriver, dela gärna våra inlägg och vår blogg! Och glöm inte att följa oss på Instagram under headsandtailsse. 

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar