2014-04-01

VÅRT HUS

Vi ska sälja vårt hus. Budgivningen är igång och vi får se om vi får vad vi har begärt. Nu när vi är fyra så behövs fler rum. Ett allrum som barnen kan hänga i och eventuellt ett kontor.

Vi har städat och fixat ganska mycket innan visningarna och jag kan inte låta bli att vara lite vemodig. Huset är så fint och jag kommer ihåg alla timmar vi lade ner på renoveringen. Hur vi slet som djur för att vi skulle kunna flytta in. Hur jag med omsorg planerade minsta detalj för att det skulle bli perfekt. Jag kommer ihåg hur noga jag var att hantverkarna skulle förstå hur jag ville ha det och hade ritningar, tidsplaner och beskrivningar uppklistrade på alla fönster.

Resultatet blev riktigt bra och de senaste fyra åren har vi bott, trivts och levt i vårt hus. Här har vi bråkat över vardagsmaten, blivit sams, dansat i köket och somnat i soffan. Här har vi upplevt livet när det är som allra tyngst men även när det är fantastiskt och lätt att leva. Kommer ihåg hur jag byggde trädäcket en hel sommar och lät sorgen över mamma och pappa bokstavligen få arbeta sig ur min kropp. Jag kommer ihåg glädjen när vår son kom till världen och ögonblicket i köket när min, då treåriga dotter fick se sin lillebror för första gången.


Foto: Studio054.se





















Foto: Studio054.se















Här har vi också haft glädjen att lära känna våra grannar och sett våra barn växa upp och leka tillsammans på gatan. Grannar som kommit att bli våra vänner och som är viktiga i våra liv. En värdefull relation som man inte kan ta för given och som kanske blir svår att hitta igen.
En del av mig vill gärna vara kvar och jag har aldrig varit så kluven till en flytt som jag är idag. Just nu är det som sagt budgivning och vi får ta ett beslut först när vi har ett slutbud att ta ställning till.

Det är flera läsare som missat att varje inlägg har två sidor, heads och tails. På den ena sidan av myntet, heads, kan ni läsa om livet när det är på topp. På tails, läser ni om samma sak, fast baksidan av det. Det är ju så livet är, fyllt av kontraster, motsägelser och ibland inkonsekvens. 

Dagens headsinlägg hittar ni här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar