![]() |
Det är de små som är vår framtid och i förskoleåldern läggs grunderna till en trygg identitet. Det är här man måste jobba med värdegrund och gemenskap för att bygga ett samhälle som är inkluderande och som fungerar. Misslyckas vi med förskolan och skolan så fallerar vi med arbetet att bygga ett land som kan konkurrera med resten av världen. Om man jobbar med värdegrund och gemenskap från tidig ålder lägger det en bra grund för att motverka främlingsfientlighet. Man ser resultaten av det i landet. Sverigedemokraterna har inte lika starkt fäste på de platser där man jobbat hårt med värdegrunden från tidig ålder. När rädslan och okunskapen vuxit sig för stark och människor i vuxen ålder inte ser någon annan väg i livet än den onyanserade, inskränkta stigen så är det alltför oftast för sent att ens försöka tala om allas lika värde. Ansvaret för att skapa ett öppet, fritt samhälle bär vi föräldrar och lärare på våra axlar och jobbet måste göras innan barnhänderna släpper våra.
Man bör också jobba med inredning som en del av företagets visuella kommunikation. Den röda tråden ska helst gå igen, synas inte bara i den grafiska profilen utan också i kontoret. Kontakta oss gärna om ni behöver arbeta med den sista, fysiska biten av ert varumärke. Vi hjälper er mer än gärna. Fantasin och kreativiteten behöver man jobba med även i vuxen ålder...
Den här veckan var vi med om en intressant sak. Vi har fått ett stort uppdrag och vi behöver material till ett kontor. Vi såg ut materialet och kontaktade en leverantör för prisuppgifter. Vi frågade kort och gott om priset, inget mer. Han visste således inte vilka vi var, eller vad vi jobbade med eftersom vi mailade från en privat adress. Vi berättade inget om vilka vi var eller vad vi behövde materialet till. Vi fick ett kort svar att de endast levererade till x, x och x och inte kunde hjälpa oss. Märkligt. Vi skickade tillbaks ett mail med ett fördolt "Big misstake. Huge!" och sen gick vi vidare till nästa leverantör. Ibland behöver man inte undra varför Värmland hamnar sist i mätningar av tillväxt. Inte när man stöter på säljare som missförstått begreppet "sälja".
Läs om den andra sidan av myntet här. Vi kikar in här på midsommarafton igen!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar