2014-11-21

STRANDVÄGEN TUR OCH RETUR

Igår vaknade jag med migrän. Hela dagen var fulltecknad med jobb och på kvällen skulle vi packa bilen full av rekvisita och dra till Stockholm för ett stylinguppdrag som vi fick in i sista minuten. Vi var tvungna att pussla om i kalendern och komma upp med en kreativ lösning på någon timme.

Vi skulle på en halv dag fixa ett dignande julbord som ska fotograferas och samtidigt fungera som personalfest. En del av personalen kommer också att agera modeller. En perfekt lösning av kunden tycker vi. Det går inflation i kändisreklamer. Säljer butikerna fler sängar för att Charlotte Kalla figurerar i reklamen? Vi har så klart absolut ingenting emot Kalla och beundrar hennes idrottsliga prestationer. Möbelkampanjerna med henne i känns dock lite konstlade.

Det här uppdraget blir lite av en stressfaktor inför den privata julen. Jag skulle gärna ta med mig inspiration från fotograferingen men jag vet att det inte finns tid till att arrangera något storslaget i år. Jag vet inte ens om vi har hunnit flytta in.

Inför uppdraget började vi, helt frenetiskt, jobba med inspirationsbilder. Allt för att sätta en perfekt stämning på festen. Efter ett intensivt dygn är vi på väg hem igen på ett regnigt, mörk E18. Helst hade vi stannar kvar en natt till på hotellet men Lizas man ligger hemma i feber. Nu måste vi tanka...

























Läs om den andra sidan av myntet här.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar