2014-09-12

FOPPATOFFLOR OCH MARMOR

En del av er läsare har missat ett det finns två sidor av bloggen. Läs om den andra sidan av myntet på Headsblogg!

Sen jag senast uppdaterade om bygget så har elektrikerna kommit igång. Visuellt har det inte hänt så mycket och jag känner mig otålig och frustrerad. Vi har dessutom haft en skadetekniker på plats för att kolla plattan i gillestugan. Fukthalten låg på en bra nivå och det finns inga skador eller angrepp på plattan. Det var det tryckimpregnerade virket som ställde till det. Tydligen avger det en obehaglig doft och numer används aldrig den typen av konstruktion. Skönt att bli av med skiten men oerhört jobbigt att vi inte kan bo i markplanet som vi hade tänkt.

Att få till ett helt rum utan trösklar som inkluderar sov, bad och garderob är en byggmässig utmaning med tanke på regler kring våtutrymmen. Många kanske hade struntat i den öppna planlösningen men jag kommer inte sluta förrän jag stångat mig blodig och står där i rummet med marmorklädda väggar och mässingarmaturer utan en tröskel i sikte.

Runtkuskandet tar på krafterna och alla i familjen är slitna. Vi har äntligen fått napp på boende via en bekant och vi kommer att hyra en lägenhet i några månader. Om en vecka blir det alltså dags att packa igen för att installera oss i ännu ett tillfälligt boende. Det är ingen barnlek att hålla reda på kläder och saker åt fyra personer när det saknas förvaringsmöjligheter och boende. Matkontot har dessutom skjutit i höjden eftersom det alltför ofta är hämtmat som gäller.

Allt annat än finfika...




















Igår fick jag några välbehövliga minuter för mig själv då barn och man blev bjudna på mat. I vanliga fall hade jag kanske tagit en löptur eller slappnat av med en bok i soffan. Igår sprang jag omkring i köpcentrumet i utkanten av stan för att hitta ett par husvagnsskor (läs foppatofflor) åt min dotter. Jag hittade ett par röda plasttofflor åt henne och fyndade dessutom en klänning till henne för 39 kronor samt två urtjusiga hänggunor till balkongen. Hungrig och genomsvettig handlade jag med en subwaymacka och på vägen ut till bilen kom jag på att jag behöver klippa mig innan Londonresan.

High fashion 











Passande nog finns det en dropin-salong i köpcentrumet och jag rusade in och frågade om det möjligtvis fanns en klipptid. Innan jag satte mig stannade jag upp en sekund och granskade mig själv i spegeln. Visste inte riktigt vem det var jag såg där men kvinnan framför mig var osminkad, rufsig i håret och hade något jagat i blicken. Dagens outfit bestod av slitna mysbyxor och en tio år gammal anorak. Hon släpade på massa plastkassar och höll en Subwaymacka i handen.

Baglady
















Londonresan nästa vecka kunde inte komma lägligare och även om vi ska jobba där så längtar jag efter lyxen att få lägga lite tid på mig själv och inspireras av alla spännande miljöer vi ska besöka.

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar