2014-09-02

HEJ SEPTEMBER

September är här och då startar hösten på allvar för mig. Årets först höstmånad är lite som ett nyår för företagare och det är nu energin ska finnas för att skissa upp och sen sjösätta alla planer.

Foto: Pinterest

























Jobb, skola och husrenovering har rivstartat och som vanligt räcker inte tiden till för allt roligt som finns att göra. Flytten till nya huset har redan tagit enormt med tid och energi. Återkommer med uppdatering om det senare under veckan.





















Ett av våra företagsuppdrag närmar sig slutet och kunden har flyttat in i sina lokaler. Vi har varit lite nervösa över att allt ska fungera med möbelleveranserna och haft täta kontakter med leverantörerna. Eftersom kundens verksamhet ska igång utan stopp så var det viktigt för dem att ha sina skrivbord och övriga möbler i tid. Något annat som måste klaffa är alla funktioner och vi har därför ganska frekvent haft byggare och projektledare på tråden.

Foto: The Awesome Chronicles














Min äldsta har börjat förskoleklass och verkar trivas som fisken i vattnet. En förälders farhågor är ju att ens barn av någon anledning inte ska trivas. Även om allt än så länge verkar ok så finns alltid oron där. Den kryper sig på när jag ser med vilken entusiasm hon slänger sig över sin första läxa. Jag känner mig tudelad inför att å ena sidan vara glad för att hon verkar tycka att det är så roligt och å andra sidan oroar jag mig för att hon ska bli ännu en i raden av alla små duktiga prestationsprinsessor.

Veckan har just börjat, det börjar bli kyligare ute och idag ska vi hinna med att slutföra ett av våra projekt. Vi lovar bilder under veckan. Nu ska vi hasta vidare till kund!

Ha en bra dag och läs gärna om den andra sidan av myntet här!

/ L&L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar