2014-09-23

I MINA KÖKSLÅDOR


När man bygger hus och det är färdigt för inflytt så tror man att allt är klart. Att alla köksredskap och allt porslin på ett magiskt sätt ska samlas prydligt i skåp och lådor. Vi köpte tillbehör från vår köksleverantör, bland annat gummimattor och bestickhållare men räknade tydligen fel. Redskapen i två av lådorna ligger huller om buller. Det tar inte speciellt lång tid att beställa besticklådor på nätet men av någon anledning har två år snart passerat utan att det blivit av. 




























Ovan ser ni saxar, osthyvlar och smörknivar i plast från ICA blandat med medicinmått och äppeldelare. I en annan låda samsas elvispen och mixern med vispar, stekspadar och kavel, också från ICA. 

























Här ser ni ett skåp under en av våra diskhoar. Här har vi slängt in termosar, matberedare och barnens matlådor. Utrymmet skulle gå att utnyttja lite bättre.

Jag har fler skåp än de här, skåp med bland annat finporslin i. Det kan ni läsa om här, på Headsblogg. Konstigt det där ordet "finporslin" ändå. Det är ju inte så att det extra dyra porslinet står och dammar i ett gammalt skåp och bara tas fram en gång om året. Det används ofta och det tycker jag det ska göra. Alla måltider är fina. Det är ju livet som passerar. Egentligen behöver man ju inte mer än en uppsättning porslin. Vi har tre. Det kan kännas något överflödigt. Vi har också två "vardagsporslin". Ett, ljust, ljust blått som vi köpte i Hongkong och ett annat beige från IKEA som vi hade i vår svenska stuga när vi bodde utomlands. Fråga mig inte varför vi inte gett bort det.

Det här inlägget är inte, som man kan tro, sponsrat av ICA. Jag slängde bara ner osthyveln och kaveln i kundvagnen när vi saknade det hemma.

Nu kanske jag skulle försöka mig på att beställa besticklådor.

Vi återkommer på fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar