2014-10-10

PRESS OCH PRESENTER

Den här veckan tackar vi NWT för utrymmet i lokalpressen där vi på ett uppslag gav vi inredningstips.

Det är, ur ett marknadsföringsperspektiv, perfekt att få utrymme i pressen men vi tycker båda att det känns aningens jobbigt. Det är ju en exponering som vi inte är vana vid. Vi kan dessutom inte styra vad, av allt det som vi pratade om i intervjun, som journalisten tar upp. Det som syns i tidningen är ju ett fragment av vilka vi är. Där definieras vi enbart utifrån inredning (vilket är självklart eftersom det är vad vi jobbar med) fastän vi är så mycket mer än så och det känns konstigt.

I morse kl 06.20, precis innan vi sjöng "Happy Birthday" för min man, kräktes min dotter på badrumsmattan. Stackarn fick självklart stanna hemma idag och vi hoppas på att det var ett resultat av att hon hostade så kraftigt. Presentöppnandet och firandet blev aningens dämpat. Det verkar som om höstens och vinterns första baciller har gjort entré.

Förkylningsvirus Foto: Enzymatica



















Ikväll har jag planerat middag för några av våra närmsta vänner och familj och planerna fullföljs om det inte är så att dottern blir sämre. Tre av gästerna har kastat in handduken eftersom de är sjuka. Linda har varit hos läkaren som konstaterat halsfluss. Hon smsade och frågade om hon fick vara med på Skype ikväll, ledsen såklart över att inte kunna vara med. Det är bland det bästa jag vet att äta goda middagar med vänner och skratta till långt in på natten men ikväll kanske jag lägger mig innan gästerna. Känner mig inte helt hundra i kroppen. Hoppas, hoppas jag får skratta tills sent in på natten istället för att gäspa vid middagsbordet.  

Det blir ett kort inlägg idag på grund av att jag måste ta hand om en sjuk tjej och jonglera middagsbestyr. Ledsen för det!

Läs om den andra sidan av myntet här. Ha en härlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar