2014-10-31

TEJPA VÄGGARNA

Veckorna bara rusar förbi och dagen då jag är som tröttast är här. Idag har vi fullt schema, och jag vaknade med huvudvärk. Ikväll har min man skaffat barnvakt för en date night. Det var alltför länge sedan vi fick prata ostört. Jag är inte så krävande, önskar inte presenter och trerätters. Om vi bara får tid för att se varandra ett par timmar är jag mer än nöjd. Ska försöka hålla mig vaken och hoppas på att huvudvärken är borta tills dess. På fredagskvällar brukar jag annars, efter att ha plockat leksaker, disk och kläder, sjunka ner i soffan med ett glas vin, och inte vara särskilt social.

Vi gillar inte så mycket att tipsa om saker som rullat runt i bloggsfären in i absurdum men vi tänker ändå att för några av er som läser bloggen kanske det är nytt. Något annat som går att använda på väggar (och golv) och som varit populärt ett tag är japansk washitejp som går att jobba mycket kreativt med. Det är en tejp som fäster bra men som går lika enkelt att ta bort utan att det blir märken. De finns i regnbågens alla färger, med eller utan mönster. Det kan vara snyggt att sätta upp foton eller posters med washitejp på hörnen men det är också lätt att det blir tokigt. Se till att inte blanda för många färger och skapa gärna stora mönster annars blir det lätt plottrigt.

Foto: Dreams and Wishes


















Det är speciellt fint att sätta upp washitejp i barnrum. Det finns hur många kreativa lösningar som helst. Tejpen går också att sätta på golvet. Men varför inte låta barnen gå loss med rullarna själva? Det är en utmärkt kreativ lek för dem. Lår barnen klistra och skapa istället för att låta tejpen bli en fåfäng aktivitet för vuxna. Det ska ju vara "leksamt" som ett av mina barn brukar säga. Strunta i att det eventuellt blir plottrigt och se charmen i det hela istället.

Foto: Dreams and Wishes


Är det något speciellt annat ni vill ha tips om? Kommentera eller maila oss! Och glöm inte bort att vi finns på Instagram för en daglig dos Heads and Tails inspiration. Bäst är att ladda ner appen och sen klicka på följaknappen. Läs om den andra sidan av myntet här.

Ha en underbar fredag! 

/ L & L

1 kommentar:

  1. Som scrappare användar jag washitejp lite när som, men just väggar var en ny grej. Smart grej ändå. älskar isbjörnen.. tål att tänkas på för att piffa upp vår tråkiga tvättstuga...

    SvaraRadera