2014-11-07

UTE ELLER INNE?

Just nu är jag inne i en galet intensiv period. Jag känner mig nästan maniskt i allt jag gör. Ju mer jag stoppar in i schemat, desto mer hinner jag. Jobb, barn, slipning, spackling, matlagning och städning avlöser varandra. Jag tror att energin håller fram till jul. Jag kommer spurta på upploppet och sen falla ihop efter mål. Innan dess har vi en hel del att leverera på jobbet och huset ska vara inflyttningsklart i början av december.

Jag börjar se något slags ljus i tunneln som har varit alltför lång och och dyr. Men snart är vi i hamn. Med övervåningen. Undervåningen är inte på långa vägar färdig. Det viktiga är dock övervåningen så att vi kan flytta in och känna oss som hemma igen. Vi får styra bygget i undervåningen när vi är på plats. Där ska vi trolla fram vardagsrum, sovrum, gym, en stor tvättstuga och hall.

Vi kommer att plocka in en del varma metaller i inredningen. Det är många som frågar oss om inte mässing och koppar kommer vara hopplöst ute snart. Om ni frågar de som är först med det senaste (typ hipsters) så är det inte alls trendigt längre. Enligt dem är rostfritt stål det hetaste. Precis när de flesta verkar ha anammat trenden och Tom Dixon kopior säljs på Netto vill de pretentiösa distansera sig från massan genom att göra precis tvärtom. Vi kan inte annat än småle åt dessa vansinniga trendcykler. Inred med det ni tycker om istället för att försöka följa med i alla trender. Investera i designklassiker som håller hela livet istället för att slösa massa pengar på tillfälliga trendprylar. Tycker du mest om silver och rostfritt, kör på det! Det blir aningens ängsligt när alla drar åt samma håll. Följ din egen smak.

Visste ni att "Etch" finns i silverfärg? Foto: Tom Dixon

Ikväll kommer en kompis från Stockholm som vi ska träffa hemma hos Liza. Vi får se om jag håller mig vaken efter första vinglaset.

Läs om den andra sidan av bloggen här. Ha en härlig helg och njut av ledighet ni som kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar